Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Přítomnost na veletrhu, nebo jen tisková konference?

Blog > Detail článku

10. 5. 2017

Pro firmy představuje účast na veletrhu značnou časovou náročnost a ještě větší finanční náklady. Zamysleme se tedy nad tím, proč je tak důležité účastnit se setkání příslušného sektoru zvláště pro společnosti z B2B segmentu.

Být přítomen
Máte nové produkty a chtěli byste se prezentovat na veřejnosti? Jednou z možností je pozvat zástupce médií, aby vám věnovali půl pracovního dne a přišli na prezentaci produktů. Výsledkem je částečná účast a pasivní předání informací. Další možností je postavit stánek na veletrhu, který je relevantní pro danou oblast průmyslu. Zde totiž můžete najít všechna důležitá sektorová média na jednom místě. A to včetně odborníků a komentátorů, kteří na tiskové konference nechodí. Dobře promyšlená koncepce prezentace na veletrhu pomáhá vystavovateli představit se novinářům jako významný odborný partner v dané oblasti a demonstrovat výhody ve srovnání s konkurencí.

Podstatný je „networking"
Samozřejmě, každá firma má na veletrhu svůj obchodní cíl a získávání potenciálních zákazníků je pro ni klíčové. Navazování nových kontaktů s novináři a odborníky jde však stejným směrem. Společnosti dává možnost oslovit zákazníky i prostřednictvím těchto médií a s násobně vyšším dosahem. Pokud obchodníci hledají zajímavé podniky a inovace, může úspěšně navržený stánek pomoci ovlivnit první dojem potenciálních zákazníků a přilákat je k návštěvě. Zrealizování obchodu přímo na výstavišti není sice v sektoru B2B běžné, ale často v průběhu prvního rozhovoru se dohodne schůzka mimo rušný prostor veletrhu, kde se již následně mluví o konkrétních plánech a projektech.

Na veletrhu dochází také k významnému posílení vztahů se zástupci médií, protože místo pouhého zasílání e-mailů lze získat možnost promluvit si s nimi tváří v tvář a navzájem se poznat. Individuální osobní konverzace je mnohem lepší než elektronická, lze pohotově reagovat na dotazy a v případě potřeby je možná praktická ukázka za pomoci vystavovaných strojů a výrobků. Proto doporučujeme našim klientům zvážit realizaci stánku na veletrhu, namísto pouhého konání tiskové konference v okolí výstaviště, kde novináři zareagují pouze na pár otázek na jejím konci a potencionální zákazníci nepřijdou.

Jak na to?
PRAM podporuje své klienty při tvorbě jejich úspěšné prezentace na veletrhu. Vedle kompletní realizace stánku, práce agentury zahrnuje kontaktování a zvaní všech důležitých zástupců médií na setkání a možné zajištění rozhovorů s vedením firmy na veletrhu ještě před jeho konáním. Na veletrhu PRAM přebírá péči o novináře, účastní se rozhovorů a komunikuje své klienty prostřednictvím všech dostupných PR kanálů. Nastavené reporty jsou zasílány následně po veletrhu a obsahují vydané články nebo rozhovory, které jsou výsledkem těchto činností.