Zajímáte se o případové studie?

Pokud nám zanecháte své kontaktní údaje, zašleme Vám takové, které s Vaším byznysem souvisí.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Případové studie

Reputace na rozcestí v souboji Davida s Goliášem

Krizová komunikace

 V roce 2023 se společnost TAMEH Czech ocitla v ostrém sporu se svým odběratelem – hutní firmou Liberty Ostrava. Liberty přestala platit za dodávky energií a ve veřejném prostoru obvinila TAMEH z ohrožení tisíců pracovních míst. PRAM Consulting ve spolupráci s právní kanceláří Havel & Partners navrhl a realizoval reputační a krizovou komunikační kampaň, jejímž cílem bylo změnit jednostranný narativ a ochránit dobré jméno TAMEHu. Kauza se v mediálním prostoru stala velmi sledovanou a klíčovou pro budoucnost firem i zaměstnanců.

50 %

Pokles negativních výstupů.

615

Celkový počet výstupů tiskového mluvčího.

6 658

GRP

80 %

Udržení podílu negativních výstupů na SoMe.

Popis problému

 TAMEH Czech, dodavatel energií pro Liberty Ostrava, přestal kvůli dluhu 2 miliardy Kč dodávat energie. Liberty tuto situaci využila k mediálnímu útoku a veřejně obvinila TAMEH z ohrožení výroby oceli i pracovních míst. TAMEH čelil silnému negativnímu narativu, zatímco skutečnou příčinou problémů bylo hospodaření Liberty a odliv financí do zahraničí. Bylo nutné reputaci TAMEHu ochránit a zároveň vysvětlit komplexní právní a ekonomické souvislosti všem zainteresovaným skupinám.

Řešení

Ve spolupráci s klientem jsme navrhli strategii aktivní a transparentní komunikace, která TAMEH pozicovala jako „Davida“ v souboji s „Goliášem“. Komunikace zahrnovala:

  • Tiskové zprávy, briefinky a individuální schůzky s novináři
  • Infografiky, audiovizuální podklady a on/off-record formáty
  • Newslettery, dopisy a komunikaci na sociálních sítích
  • Reputační průzkumy mezi klíčovými stakeholdery a úpravy message podle jejich výstupů

Součástí strategie byla i pravidelná práce s médii a cílená interní i externí komunikace vůči zaměstnancům, odborům, obchodním partnerům, politikům a státním institucím.

Výsledky

Kampaň se ukázala jako velmi efektivní:

  • Zásah téměř 600 milionů osob skrze 3 767 mediálních výstupů
  • V každém 6. výstupu citován zástupce TAMEHu (615x)
  • GRP 6 658 – vysoký zásah a kontrola nad mediálním narativem
  • Pokles negativních výstupů o více než polovinu
  • Zachování důvěry a reputace mezi klíčovými stakeholdery
  • Přispění k úspěšnému prodeji společnosti a splacení pohledávek věřitelům v plné výši
badge

Zaujalo vás naše řešení?

Rádi pro vás navrhneme řešení na míru.

Kontaktovat

Další případové studie