Zajímáte se o případové studie?

Pokud nám zanecháte své kontaktní údaje, zašleme Vám takové, které s Vaším byznysem souvisí.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Případové studie

Preciosa

Net Promoter Score

Od roku 2019 spolupracujeme se známým výrobcem luxusních osvětlení – společností Preciosa Lighting. Udržujeme pravidelný kontakt s relevantními novináři, vytváříme témata pro komunikaci, která jsou médiím aktivně nabízena. Také s žurnalisty domlouváme uveřejnění článků a rozhovorů s designéry, nebo členy managementu a organizujeme press tripy do Kamenického Šenova, kde Preciosa Lighting sídlí. Vytvořili jsme medialist relevantních novinářů a pomocí mediální analýzy a denního monitoringu médií pozorujeme aktuální stav a konkurenci.

Popis stávající situace

Společnost Preciosa Lighting, výrobce unikátních světelných instalací na míru, uměleckých děl ze skla a skleněných architektonických prvků, spojuje tradiční staletími osvědčené české sklářské umění s moderními technologiemi a designem. Preciosa Lighting vyváží produkty do celého světa, hrdě se ale hlásí ke kořenům v Křišťálovém údolí v severních Čechách. Od konkurence ji odlišují staletí sklářské tradice, vášeň, zručnost sklářů nebo kreativní vize a inovativní nápady designérů. To vše vede k tvorbě jedinečných designů, které jsou daleko za hranicí toho, co je předvídatelné nebo obyčejné. Preciosa Lighting jako globální společnost s českými kořeny má v současnosti 11 poboček po celém světě.

Řešení

PRAM Consulting sestavil pro společnost Preciosa Lighting komplexní balíček jednotlivých PR aktivit, které zahrnují hledání vhodných témat a nových mediálních titulů, zdůraznění jedinečnosti Flagship Store v centru Prahy, prezentaci managementu a designérů společnosti či aktivní komunikaci s novináři o vybraných designových produktech. Spolupráce zahrnuje organizaci setkání s novináři a press tripů v prostředí výrobny v Kamenickém Šenově nebo zajištění účasti vybraných novinářů na velkých designových akcích – např. veletrhu Euroluce v Miláně.

Výsledky

V roce 2019 zaznamenala společnost Preciosa Lighting celkem 112 výstupů v online i tištěných médiích v České republice. Za poslední rok spolupráce jsme monitorovali celkem 55,5 % nárůst vzhledem k počtu mediálních výstupů v roce 2018. Preciosa Lighting se objevuje v denících (Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Právo, atd.), v byznysových a televizních médiích (Forbes, Seznam Zprávy, Česká televize, CNN Prima News, atd.), kde je prezentována jakožto úspěšná globální společnost s českými kořeny, a také v lifestylových médiích (Art+Antiques, Elle Decoration, DesignMag.cz atd.), kde se zaměřuje zejména na prezentaci kolekcí svítidel světových designérských špiček i dalších talentovaných tvůrců.

Net Promoter Score (NPS)

Společnost Preciosa Lighting (PCL) dále potřebovala nastavit referenční bod oblíbenosti značky, který by dále pravidelně měřila a zjišťovala efektivitu komunikačních a obchodních aktivit. K tomu sloužil jednoduchý průzkum Net Promoter Score (NPS). NPS je metrika pro měření loajality zákazníků.


PRAM připravil online dotazník, který kromě povinných otázek zjišťujících samotné Net Promoter Score obsahoval také doplňující dotazy k důvodům spokojenosti případně nespokojenosti se službami a produkty PCL a jméno zákazníka. PRAM byl zodpovědný za dotazník a vyhodnocení výsledků.

Výsledné skóre 58 bodů řadí Preciosu Lighting mezi nejoblíbenější značky ve svém segmentu.

67 %
Propagátoři
25 %
Neutrální
8 %
Kritici

Rozpad hodnocení na respondenty, kteří značku propagují, mají k ní neutrální vztah a na kritiky značky.

 

Dále PRAM připravil komunikační plán samotného výsledku a strategii pro komunikaci s jednotlivými skupinami. PCL tak lépe využila oblíbenost brandu u skupiny propagátorů, podařilo se několik jedinců z neutrální skupiny přeorientovat na propagátory. Se skupinou kritiků společnost pracovala nejvíce a díky tomu se snížil jejich počet a zároveň společnost PCL lépe pochopila svá slabá místa.  

 

Zaujalo vás naše řešení?

Rádi pro vás navrhneme řešení na míru.

Kontaktovat

Další případové studie