Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Strategický sponzoring aneb jak mohou firmy těžit z velkých akcí

Blog > Detail článku

3. 5. 2024

 

Sponzorství velkých akcí se stalo velmi účinnou strategií firem. Od hudebních festivalů přes sportovní události až po odborné konference, partnerství s významnými akcemi nabízí firmám jedinečnou příležitost oslovit široké publikum, zlepšit svoji image a generovat nové obchodní příležitosti. Rozhodli jsme se proto zaměřit se více na význam sponzorování velkých akcí a zdůraznit mnohé výhody pro firmy. V tomto článku si ukážeme, jaký dopad má například sponzoring probíhající během Cannes Lions.

 

 

Co je to Festival Cannes Lions of Creativity?

Mezinárodní festival kreativity Cannes Lions je největší setkání PR profesionálů ve světě kreativního marketingu. Každoročně přivádí do francouzského letoviska Cannes mezinárodní reklamní a komunikační profesionály, aby diskutovali a seznámili se s nejnovějšími trendy. Udíleny jsou také ceny v kategoriích jako 'Média', 'Zábava' a 'Inovace'. Jedno je jisté, bude to týden plný networkingu, kreativity a inspirace. Mezinárodní organizace komunikačních konzultantů (ICCO) zastupuje PR průmysl na festivalu již více než deset let a poskytuje platformu pro výměnu nápadů a networking PR profesionálů z celého světa. Letos se ICCO opět stane součástí tohoto renomovaného eventu. Jako hlavní sponzor ICCO pro "PR v Cannes" přivede skupina Worldcom Public Relations Group do Cannes velké množství talentovaných PR profesionálů. Jako členové skupiny Worldcom Public Relations Group máme  jedinečnou příležitost cestovat do Cannes a aktivně se účastnit na festivalu Cannes Lion.

Co je to sponzorství akcí?

Bez sponzorství by pořádání velkých akcí, jako je festival Cannes Lions, bylo obtížné až nemožné. Sponzorství akcí je, když firma podporuje akci poskytnutím financí výměnou za nehmatatelnou hodnotu. Tato hodnota může mít mnoho podob, například příležitost k networkingu. Firmy investují do akcí, protože chtějí získat nějakou přidanou hodnotu a platí, že čím více sponzorů akce získá, tím vyšší je rozpočet akce a tím více nezapomenutelných zážitků lze účastníkům nabídnout. Sponzoři poskytují nejen finanční podporu, ale také cenné know-how a se svou sítí, zkušenostmi a odborností mohou akci dodat "ten správný nádech".

 

Jaké jsou výhody sponzorství akcí?

Co sponzorství akce znamená je nyní jasné, pojďme si ale odpovědět také na otázku, proč je sponzoring takového eventu zajímavý? Proč se obtěžovat s investováním času a zdrojů do vyhledávání, kontaktování a zajišťování sponzorů akcí? Je to opravdu nutné? Odpověď závisí na organizaci a akci. Ale obecně existuje řada přesvědčivých důvodů, proč je sponzorství akce výhodné:

1) Budování dlouhodobých partnerství
Sponzorováním velkých akcí mají firmy příležitost budovat dlouhodobá partnerství a vztahy s ostatními firmami, organizacemi nebo influencery. Tato partnerství mohou v dlouhodobém horizontu pomoci rozšířit síť společnosti, vytvářet synergie a realizovat společné projekty. Například partnerství se skupinou Worldcom Public Relations Group umožnilo PRAM Consulting účast na výše zmíněném festivalu Cannes Lions. Významné akce jako tyto jsou ideální pro firmy k budování dlouhodobých vztahů a maximalizaci svého obchodního potenciálu.

2) Rozšířená tržní přítomnost
Sponzorství akce dává firmám příležitost prezentovat se širokému publiku. Návštěvníci těchto akcí budou vystaveni službám a produktům sponzora, čímž vznikne pozitivní dojem o značce. To pomáhá zvyšovat povědomí o značce a udržet firmu v mysli zákazníka. A čím více sponzorů akce získá, tím větší je i pozornost potenciálních zákazníků. Nesmíme zapomenout ani na dobrý výběr sponzorů - selekce správných sponzorů je klíčová pro cílení na konkrétní publikum.

3) Zlepšení image
Partnerstvím s prestižní akcí signalizuje firma svým zákazníkům a obchodním partnerům, že je inovativní, moderní a úspěšná. Toto spojení může zvýšit důvěru ve firmu a otevřít nové obchodní příležitosti.

4) Odlišení od konkurence
Ve stále konkurenčnějším podnikatelském světě je zásadní, aby firmy dokázaly odlišit se a vyvinout jedinečné prodejní argumenty. Jako hlavní sponzoři Cannes Lions, například ICCO a Worldcom, těží z pozitivní pověsti festivalu. Sponzorství velkých akcí tedy nabízí firmám příležitost prezentovat se kreativním způsobem a v případě Cannes Lions se pozicionovat jako inovativní a vizionářské.

5) Posílení firemní kultury
Posledním pozitivním aspektem je, že sponzoring akce posiluje firemní kulturu a podporuje angažovanost zaměstnanců. Tím, že jim dává příležitost účastnit se akcí nebo se aktivně podílet na procesu sponzorství, zaměstnancům firma pomáhá ztotožnit se s hodnotami značky. To může pomoci zvýšit motivaci zaměstnanců a posílit týmového ducha ve firmě.

 

Závěr

Celkově je sponzorství akcí vlastně win-win dohodou, ze které těží jak organizátoři, tak sponzoři. Toto strategické partnerství umožňuje navýšit rozpočet akce, posiluje expozici značky a poskytuje přístup k cenným zdrojům a odborným znalostem. S pravými sponzory a chytrou strategií lze pořádat skvělé akce. A jaký lepší příklad sponzorství akce než prestižní festival Cannes Lions, kde jsou kreativita a inovace v centru pozornosti?

Společnost PRAM Consulting, společně se skupinou Worldcom, bude součástí Mezinárodního festivalu kreativity Cannes Lions 2024, který se koná od 17. do 21. června 2024. Už se těšíme na networking s dalšími mezinárodními účastníky a získání vzrušujících vhledů. Další informace najdete na našem LinkedIn profilu.