Are you interested in PR trends?

We are one of the most progressive PR agencies. If we can assist you in any way, please leave us your contact information and we will contact you.

More

Thank you for your registration

The registration form was successfully sent.
We will send you more information within a week.

We look forward to seeing you!

Skvělé Net Promoter Score ukazuje vysokou kvalitu našich služeb

Blog > Article detail

4. 12. 2020

Skvělé Net Promoter Score ukazuje vysokou kvalitu našich služeb

Míra spokojenosti klientů se službami firmy, ať už podniká v jakémkoli oboru, do velké míry určuje její úspěšnost. Velmi dobrou metriku představuje takzvané Net Promoter Score (NPS). A co, že to vlastně znamená? NPS představuje míru loajality zákazníků. Zjišťuje se tak, že firma svým zákazníkům položí jednoduchou otázku: „Jak pravděpodobné je, že byste naši společnost doporučili svým známým nebo kolegům?“

 

Výsledky Net Promoter Score jednotlivých oborů a konkrétních firem ve Velké Británii. (Zdroj: Satmetrix 2010 Net Promoter benchmark Study of Consumers in France, Germany, and the UK)

 

Výpočet NPS není žádná raketová věda

Respondenti pak volí hodnoty na škále od 0 do 10, kdy nula představuje možnost „zcela nepravděpodobné“ a desítka „zcela pravděpodobné. Výsledná hodnota se spočítá tak, že se procento neloajálních klientů (0 až 6) odečte od podílu loajálních klientů (9 a 10). Firmy tak mohou dosáhnout NPS od hodnoty -100 do +100. Obecně se v oboru marketingu a PR za mimořádný úspěch považuje dosažení hodnoty vyšší než +45.

Jak nás hodnotili naši klienti

V rámci snahy o neustálé zlepšování našich služeb jsme se i my v létě zeptali našich klientů, zda by PRAM doporučili ke spolupráci svým kolegům. Výsledek nás velmi potěšil, dosáhli jsme totiž Net Promoter Score +50. Naši klienti si velmi cení zejména proaktivního a přátelského, zároveň profesionálního přístupu, pružných reakcí na změnu situace nebo neotřelých a kreativních nápadů, se kterými je oslovujeme.

Víte, jaké je NPS vaší společnosti? Máte v řadách zákazníků spíše propagátory vašich služeb nebo jejich kritiky? Napište nám na pram@pram.cz a my vám pomůžeme vaše NPS zjistit a zlepšit. Pokud si jednou ročně zjistíte vaše NPS, budete moci lépe změřit efektivitu vašich komunikačních aktivit.