Are you interested in PR trends?

We are one of the most progressive PR agencies. If we can assist you in any way, please leave us your contact information and we will contact you.

More

Thank you for your registration

The registration form was successfully sent.
We will send you more information within a week.

We look forward to seeing you!

Přední farmaceutické společnosti nedostatečně využívají online komunikace

Blog > Article detail

25. 10. 2019

Worldcom PR Group, mezinárodní síť předních PR firem jež je v ČR reprezentována PRAM Consulting, provedla průzkum z něhož vyplývá, že mnoho velkých farmaceutických společností nedostatečně komunikuje v online světě a zároveň neumějí využít sociálních sítí k prospěchu firmy.

Podle výsledků zveřejněných v Digital Health Monitor reportu, kde bylo analyzováno 25 globálních farmaceutických firem z 20ti zemí, byla firma Bayer hodnocena jako nejefektivnější.

Využití sociálních sítí coby komunikačního kanálu by mělo být dnes již samozřejmostí. O to větším překvapením je, že farmaceutické firmy, a to výhradně ty velké, nedostatečně efektivně využívají dostupné komunikační kanály.

Dalším bodem výzkumu jsou typy jednotlivých komunikačních kanálů. Konkrétně byly analyzovány Facebook, Flickr, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Twitter a YouTube. Z výsledků vyplynulo, že Pfizer je na špičce na YouTube, zatímco Novartisu přináší prospěch LinkedIn. Žádná z firem však nedokáže dnes využít těchto možností komunikace naplno a argumentují tím, že existují určitá omezení ohledně toho, co lze a co nelze zveřejnit. To už je ale úkolem zkušeného píáristy.

 

Worldcom Digital Health Monitor uzavírá svůj výzkum pěti doporučeními, které povedou ke zlepšení návratnosti investic do online komunikace. Každá společnost by si měla:

 

  1. Zřídit vlastní YouTube „kariérní kanál“, na kterém zveřejní recenze a zkušenosti zaměstnanců. Cílem je lepší Employer Branding.
  2. Zjistit jaké jsou nejpopulárnější digitální kanály své cílové skupiny.
  3. Zjistit svoji digitální stopu a porovnat ji s konkurencí.
  4. Každá společnost by měla investovat do místního trhu tím, že bude investovat do vhodných lokálních digitálních kanálů. Tím prokáže, že se stará o místní trh.
  5. Každá společnost by měla využívat online monitoring k identifikaci témat, s kterými se ztotožňuje a následně je proaktivně komunikovat.
     

Celou zprávu v Anglickém jazyce naleznete pod tímto odkazem.

Worldcom Digital Health Monitor

 

Pokud byste měli zájem o nezávislou konzultaci v oblasti online komunikace, vyplňte prosím následující formulář.


In case you are interested in sending the complete report, please fill in this form:

Thank you. We will send the requested materials from the article to your registered e-mail.