Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Marketingové trendy napříč generacemi

Blog > Detail článku

20. 8. 2021

Nepodceňujte odlišnosti mezi staršími a uspěchaným mládím

Jednostranný marketing už nestačí. Tedy alespoň ne osamocený bez propojení na další komunikační kanály.

Ať už prodáváte produkty určené konkrétní cílové skupině, nebo naopak vhodné pro každého bez ohledu věku, je nesmírně důležité rozumět svému publiku. Baby boomers, generace X, mileniálové (generace Y) a generace Z jsou generacemi, které se liší specifickým jazykem, zastávají odlišné názory a informace o zboží konzumují odlišným způsobem.

Rozdělili jsme nejnovější marketingové trendy napříč generacemi, abychom ukázali nejefektivnější a nejrelevantnější sdělení, která vám pomohou posunout spotřebitele směrem k vaší značce.

 

 

BABY BOOMERS: INTERNETOVÍ UŽIVATELÉ
Narozeni: 1946-1964

Předpokládat, že boomeři jsou "staromódní", je nebezpečné a mnohdy vede k neefektivní komunikaci. Boomeři jsou naopak hlavním publikem mnoha firem a ve Spojených státech tvoří více než 75 % zisku.

Tato generace nevyrůstala s technologiemi, ale sledovala, o kolik se její možnosti díky technologiím rozšířily. V tom lze nalézt prapůvod jejich nadšení pro pokrok. Typický boomer se při získávání informací spoléhá na Google a dává přednost Facebooku před ostatními platformami sociálních médií. Boomera spíš zastihnete vyhledávat informace na počítači než na chytrém telefonu nebo tabletu.

 

1.      96 % boomerů používá vyhledávače, takže SEO je naprostou nutností

Přestože boomeři nevyrůstali s vymoženostmi Googlu, které by jim pomáhaly s domácími úkoly nebo nakupováním online, dohánějí ztracený čas.

Značky cílící na tuto generaci by měly zaměřit prodej prioritně na strategii SEO a přizpůsobit tomu i uživatelské prostředí webových stránek. Doporučujeme používat nástroje jako Google Analytics nebo HotJar, abyste pochopili, jak toto publikum reaguje na vaše stránky a byli schopni je efektivně optimalizovat.

2.      K reklamám přistupujte šetrně

Přestože může být opakované cílení jednou z nejúčinnějších strategií placeného vyhledávání, je třeba ho při snaze oslovit lidi z generace boomerů používat obezřetně. Boomeři plně nerozumí tomu, jak jsou "sledováni", mají tedy obavy o své soukromí. Místo toho zvažte reklamy ve vyhledávači Google, nákupní reklamy nebo reklamy na LinkedIn pro služby B2B.

 

3.      Podrobný obsah plný informací přiměje vašeho zákazníka k nákupu

Boomeři dávají přednost získávání informací z kvalitních zdrojů, jako je například videoobsah, který ukazuje přidanou hodnotu produktu nebo služby. Tato generace bude věnovat dostatek času pročítání a to včetně drobného písma. Proto nepolevujte v detailech.

 

 

GENERACE X: MOCNÁ KUPNÍ SÍLA
Narozeni: 1965-1980

Lidé z generace X jsou movití a pro firmy tedy vhodnou cílovou skupinou. Tato skupina tráví na internetu týdně ještě více času než mileniálové a boomeři. V průměru je to 21 hodin na chytrém telefonu, 9 hodin na počítači a 4 hodiny na tabletu. Ačkoli je tato skupina velmi technicky zdatná, neznamená to, že tradiční média jsou pro ni mrtvá. Z této skupiny 48 % poslouchá rádio, 62 % čte noviny a 85 % sleduje kabelovou televizi.

 

1. Generaci X lákejte na důvěru a love brand

Příslušníci generace X jsou vaší nejsilnější cílovou skupinou v online světě. Běžně mluví o svých nejoblíbenějších a nejméně oblíbených produktech a službách online a při rozhodování se do značné míry spoléhají na recenze. Je u nich také nejpravděpodobnější, že zůstanou věrní stejným značkám. Programy odměn a e-mailový marketing zahrnující personalizované nabídky a kupony, děkovné zprávy a narozeninové dobroty, jsou zde vítěznými strategiemi.

 

Podívejte se, jak společnost SES Astra získala dvojnásobek nových uživatelů cílením na rodiče,
už během prvního roku marketingové kampaně.

 

2. Cílení přizpůsobujte mobilnímu rozhraní

Pokud vaše webové stránky nejsou přizpůsobené mobilním zařízením, je nejvyšší čas je změnit! Většina z nás nemá trpělivost s pomalým načítáním, spamovými vyskakovacími okny a vizuálně nepřehlednými stránkami. To včetně zástupců generace X, kteří na mobilních zařízeních tráví více než 3 hodiny denně. Ujistěte se, že strategie UX a SEO vašich webových stránek podporují mobilní prostředí. Nejenže tuto generaci uspokojíte, ale pravděpodobně se vám zlepší i pozice ve vyhledávání klíčových slov.

 

3. Hrajte na nostalgii

Probuzení nostalgických vzpomínek přes nejbližší a nejdražší vzpomínky z dětství prostřednictvím oldschoolových reklam, hudby a klíčových událostí, jsou jednoduché způsoby, jak tuto generaci zaujmout. Probuďte hravost a kreativitu ve svých cílených reklamách, spotech, příspěvcích na sociálních sítích, videích a dalších marketingových aktivitách. Ne nadarmo se generaci X přezdívá Husákovy děti.

 

 

MILENIÁLOVÉ (GENERACE Y): VLIVNÁ GENERACE
Narozeni: 1981-1996

Mileniálové jsou na cestě k tomu stát se velkou kupní silou, ale ještě nemají ani zdaleka vyhráno. Tato generace nyní hledá finanční stabilitu, protože se zadlužuje více než kterákoli jiná. Platí, že tito jedinci chtějí poznat svět, než se usadí.

Tato skupina je také velmi sociálně uvědomělá. Před nákupem zkoumá jednotlivé společnosti, aby se ujistila, že jejich hodnoty jsou v souladu, a podporuje věci, na kterých jim záleží. Jméno značky nehraje v jejich nákupním rozhodování tak velkou roli.

1. Dejte si záležet na vašich recenzích

Obsah generovaný uživateli (anglicky User Generated Content) je víc než jen trend. Je to efektivní přístup k prodeji produktů a služeb prostřednictvím recenzí zákazníků, online komunit jako je Reddit, fotografií zákazníků s produktem na Instagramu a dalších. A mileniálové jsou největšími příznivci této metody - 84 % z nich uvádí, že UGC alespoň do určité míry ovlivňuje jejich rozhodnutí o nákupu.

 

2. Podpořte influencerský marketing

Neuvěřitelných 60 % mileniálů tvrdí, že by vyzkoušeli produkt doporučený youtuberem, a jedna třetina považuje blogy za hlavní zdroj informací o produktu nebo službě před nákupem. Je také o 44 % pravděpodobnější, že budou důvěřovat odborníkům, v jejich případě influencerům, než obecným tvrzením značky prostřednictvím tradičních reklamních kampaní.

 

Podívejte se, jak jsme oslovili 2 miliony televizních diváků a pomohli společnosti SPI International
cílit na děti a mladší generaci a zvýšit povědomí o kanálech FilmBox.

 

3. Vaše aktivity přizpůsobte mobilním zařízením

Navigace na webu a prohlížení reklam by mělo být na mobilu přehledné a jednoduché. Mileniálové, stejně jako ostatní generace, jsou vášnivými uživateli chytrých telefonů a oceňují možnost nakupovat rychle a snadno na zařízeních, která mají po ruce, místo aby vytahovali notebooky. Vytvořte programy odměn, které budou snadno dostupné. Veškeré transakce by měly být uživatelsky přívětivé, jednoduché, přehledné a hlavně rychle proveditelné.

 

 

GENERACE Z: GENERACE VE SPĚCHU
Narozeni: 1997-2015

Pokud jde o upoutání pozornosti generace Z, hraje klíčovou roli čas. Mají nejkratší dobu pozornosti ze všech generací (8 sekund) a pravděpodobně nekliknou na něco, co je okamžitě nezaujme, nebo se okamžitě nenačte.

Protože tato skupina vyrostla s chytrými telefony v ruce, internetem a sociálními médii, online komunity pomáhají utvářet jejich identitu i to, co spotřebovávají."

 

1. Personalizovaný e-mailový marketing, podceňovaný nástroj budování značky

Z této skupiny 31,8 % mladých lidí s potěšením dostává e-maily od značky i několikrát týdně a 27,5 % oceňuje informace i jednou denně. Háček je v tom, že musí být vysoce cílené, relevantní a dobře načasované. Díky tomu tato generace získá pocit, že se značky zajímají o jejich přání a potřeby a pravděpodobněji u společnosti nakoupí.

 

"I když e-mailový marketing může být jistě otravný a přehnaný, právě strategický,
personalizovaný přístup může výrazně ovlivnit návratnost investice."

 

2. Generace Z záměrně podněcuje cílenou reklamu

Generace Z rozumí algoritmům, které stojí za cílenými reklamami, které vidí. A líbí se jim to! Polovina vysokoškoláků z generace Z tvrdí, že záměrně lajkují, komentují nebo sdílejí obsah kvůli správnému nastavení algoritmů, aby se jim zobrazoval obsah, který je zajímá. Tato skupina se nebojí cílených reklam, díky čemuž je retargeting a placené vyhledávání účinnou marketingovou strategií. Vždy se však ujistěte, že nabízíte možnosti opt-in, abyste zůstali transparentní a zabránili jakémukoli porušení soukromí.

3. Natáčejte rychlý a poutavý videoobsah

Mnoho příslušníků generace Z vyrostlo na aplikaci Vine a dnes jsou hlavní skupinou na aplikaci Tik Tok sdílející krátká a poutavá videa. Tik Tok se stal mnohem víc než jen místem, kde teenageři tančí a dělají si legraci z džínoviny mileniálů. Stal se platformou pro sdílení životních hacků, návodů, recenzí produktů, inspirativních příběhů a dalších věcí. Zvažte spolupráci se známými uživateli Tik Toku, abyste toto publikum propojili se svými produkty.

Sečteno a podtrženo: Marketingová segmentace je klíčovým dílem skládačky, zejména pokud jde o jazykové, ekonomické a kulturní rozdíly mezi generacemi.

Zdroj: MorganMyers: Marketing Trends Accross Generations, From Boomers to Gen Z

 


 

Napište nám, jaká je vaše cílová skupina a my vám pomůžeme dodat nový impulz do vaší komunikační strategie a zvýšit tak zájem o váš brand.