Klíčem k úspěchu projektů CSR je exkluzivita

Blog > Detail článku

9. 9. 2019

Dvanáctý PR Brunch agentury Pram Consulting a Mediáře se zaměřil na firemní společenskou odpovědnost, známou pod zkratkou CSR. České společnosti si na poli CSR vedou velmi dobře. 

Společenská odpovědnost firem je tématem, které hýbe celým světem. CSR se diskutuje i na půdě Organizace spojených národů (OSN). Podle Agendy 2030 by měly firmy postupovat tak, aby naplnily cíle udržitelného rozvoje. „Společnosti by se měly zaměřit především na projekty udržitelného rozvoje, aby byly přinosné pro potřebné i pro firmy samotné,“ říká managing partner PRAM Consulting Patrik Schober s tím, že studie OSN doporučuje celkem 17 oblastí, do kterých by měly firmy investovat. Patří k nim mj. vzdělávání, péče o zdraví či inkluze.

CSR v České republice rezonuje velmi výrazně. Důkazem toho je i sedmé místo České republiky podle průzkumu OSN v oblasti společenské odpovědnosti firem. „Klíčem k takovému úspěchu je schopnost projekty odkomunikovat v rámci CSR. Důležité je si stanovit, kde by se měla firma profilovat, kde chce být vidět a zda se bude projekt orientovat na podporu komunity nebo na zlepšení životního prostředí,“ tvrdí Schober z PRAMu.

Dalšími předpoklady úspěchu CSR jsou průzkum trhu a exkluzivita. „Každý CSR projekt by měl být originální. Když se dané oblasti nikdo nevěnuje, je velká šance zaujmout dostatečný počet účastníků a zároveň si tak zajistit exkluzivitu, tedy zájem novinářů a lidí aktivních na sociálních sítích,“ uvedl na PR Brunchi Schober.

http://peso.cz/

 Proti rasismu a pro satelity

Jaké jsou konkrétní příklady úspěšných CSR kampaní? V Dánsku dokázali během kampaně o rasistických trendech v Evropě globálně navýšit market share. Video shlédlo víc než 480 milionů lidí. Dánská lokální firma tak díky kampani získala globální význam. 

Tuzemským příkladem úspěšné kampaně je projekt ASTRA TALENT, který měl zvýšit povědomí mladé generace o existenci satelitního vysílání. Kampaň ve spolupráci s PRAM Consulting oslovila 4000 dětí, jejich úkolem bylo zasílat obrázky o satelitní komunikaci. Povědomí o SES Astra se zvýšilo o 15 procent, díky akci se navíc nakoupilo 12 000 vakcín proti malárii a 25 000 vakcín proti spalničkám.

CSR v praxi

O zkušenosti z projektů CSR se s hosty PR Brunchce poděliliředitel marketingu J&T Banky Martin Hošek a vedoucí PR oddělení pro Tipsport Václav Sochor.

Velmi emotivně vyzněl příběh značky Maappi.. Díkyódní přehlídce sponzorované společností Mercedes-Benz putovalo 250 000 korun nadačnímu fondu AutTalk modelky Kateřiny Sokolové podporující lidi s autismem. „Myšlenka Maappi a pomoci těm lidem není jenom vázaná na autisty, ale pomáháme i lidem z dobročinných organizací, asistujeme vozíčkářům.Chtěli bychom, pokud by se z toho stal globální projekt, aby když si někdo koupí produkt Maappi v Tokiu, ve Vídni, nebo v Kišiněvě, aby ty peníze pomáhaly vždycky v tom daném státě, kde si člověk ten produkt koupí,“ uvedl Martin Hošek s tím že „Maappi mají propojovat a mají pomáhat“.

Svojí zkušenost s komunikovatelností CSR a úspěšný projekt Tipsport pro legendy popisoval vedoucí PR pro Tipsport Václav Sochor. Společný projekt sázkové kanceláře a Post Bellum vypráví konkrétní příběhy slavných sportovců, kterým do života zasáhla politika. Nechyběly mezi nimi ani slavné osobnosti Jiřího Holíka, Karola Dobiaše či olympijského vítěze Jana Kůrky. „Důležité je mapování trendů. Čím dál více firem, které se snaží nacházet CSR projekty, které nějakým způsobem úzce souvisejí s jejich core byznysem,“ uvedl Sochor s tím, že CSR projekt zmapoval smutné stránky československé sportovní historie zejména z dob komunistické totality.

O materiály z dvanáctého PR Brunche můžete žádat skrze formulář: https://www.pram.cz/cz/organizujeme/pr-brunch-12-jak-komunikovat-csr.html