Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Propojení šéfů se značkami firem pomáhá, ale není lehké k tomu ředitele přimět

Blog > Detail článku

14. 1. 2020

Třináctý PR Brunch agentury Pram Consulting a Médiáře se zaměřil na osobnostní PR a propojení vedoucích manažerů s brandem "jejich" firem.

V tradičním prostředí kavárny Olive v pražském Karlíně jako první prezentoval poznatky z praxe řídící partner Pram Consulting Patrik Schober. Podle něj zhruba polovina šéfů větších společností v českém prostředí vnímá potřebu propojit svou komunikaci s brandem značky. Celosvětově je důvěra lídrů v nutnost komunikace mnohem větší. „Z průzkumu britské agentury Lewis PR vyplývá, že 75 % z těch, kteří propojí vlastní komunikaci s firmou, je ve svých pozicích úspěšnější. Až 91 % generálních ředitelů velkých společností souhlasí, že jsou důvěryhodnější firmy, v nichž vyšší management využívá aktivně sociální média jako komunikační kanál,“ řekl Schober na úvod PR Brunche.

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

 

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Proč by se měli špičkoví manažeři věnovat osobní komunikaci? Podle Schobera je hlavním důvodem to, že lidé kupují od lidí, osobní komunikace tedy pro ně zajišťuje snadnější rozpoznání u potenciálních zákazníků. „Profesionální osobní komunikace manažerů je vhodná pro vytvoření image oborového thought leadera a vysvětlení jejich vizí, posiluje důvěru ve vedení společnosti a otevírá příležitosti k networkingu,“ zdůraznil Schober z PRAM Consulting s tím, že správně cílená manažerská komunikace zlepší známost firemního brandu. Ve světě sociálních sítí navíc výrazně zlepší digitální stopu vedoucích pracovníků.

 

Jitka Plchová

Viditelnou společností na českém trhu je Lasvit. K úspěchům jí pomáhá i charismatická osobnost zakladatele a prezidenta Leona Jakimiče, který vnímá externí komunikaci jako důležitou součást jeho profese. „O jeho příběh muže pocházejícího ze sedmé generace sklářů z Liberecka mají zájem česká i zahraniční média. Zatímco v zahraničí registrujeme mezi novináři spíše dotazy směřující na story společnosti Lasvit, jejich čeští kolegové se zaměřují víc na příběh osobnosti Leona Jakimiče,“ řekla na PR Brunchi šéfka komunikace Lasvitu Jitka Plchová s tím, že jenom loni poskytl Leon Jakimič v Česku a zahraničí médiím 22 rozhovorů. Lasvit se dočkal mediálních výstupů v amerických titulech jako The Wall Street Journal či New York Times. Jakimič se snaží pomoct známosti značky i díky netradičním formám komunikace. Jeho film Break Point má na YouTube už téměř půl milionu zhlédnutí a zahrál si v něm i bývalý tenisový reprezentant Radek Štěpánek.

Podívejte se na video

Zkušeným harcovníkem na poli komunikace je Ladislav Kříž z polostátní energetické společnosti ČEZ. Společnost, ve které český stát vlastní 70 % akcií, komunikuje navenek i díky vrcholovým manažerům, o které je v médiích zájem. „Musíme ale k jejich osobnostní komunikaci přistupovat opatrně, případné změny na manažerských postech by neměly vyvolat paniku u investorů a projevit se v ceně akcií naší společnosti. Firma nesmí být vnímána, ze stojí a padá s nějakým manažerem,“ řekl na PR Brunchi vedoucí mediálního útvaru a mluvčí skupiny ČEZ Kříž.

 

Ladislav Kříž. Foto: Vojta Herout

Šéf komunikačního týmu ČEZu vítá, že generální ředitel firmy Daniel Beneš sdílí potřebu aktivně komunikovat směrem k médiím i veřejnosti. Zároveň má velká společnost typu ČEZ k dispozici další tváře z topmanagementu, které reprezentují určitý segment jejich odbornosti. „I příspěvky na sociálních sítích vedoucích manažerů mohou dnes pomoci brandu společnosti, z hlediska dosahu spíše v Česku doporučuji Twitter než LinkedIn,“ doplnil Kříž.

Jiří Cívka. Foto: Vojta Herout

Zkušenosti s prosazováním zahraničního generálního ředitele do českých médií má šéf komunikace místní divize francouzské skupiny Axa Jiří Cívka. „Limitujícím faktorem je pro cizince neznalost češtiny, která dokáže být velmi specifická, stejně tak místní kultura. Zpočátku bylo nutné projít fází vzájemného mediálního poznávání. Když se podaří nastavit správné mechanismy, je z poloviny vyhráno. Důležitým dílem komunikačního mixu jsou pak sociální sítě, které mají významný přesah do ‘interní komunikace‘ v rámci celosvětové skupiny Axa,“ říká Cívka s tím, že francouzský generální ředitel společnosti pro Česko a Slovensko Robert Gauci svou komunikací oslovuje i početnou komunitu francouzsky mluvících expatů působících v České republice i na Slovensku. A proč by tedy měl generální ředitel finanční skupiny vystupovat podle Cívky navenek? „Komunikace generálního ředitele zlepšuje image značky, pomáhá obchodu a zvyšuje hrdost zaměstnanců na společnost, ve které pracují,“ uzavírá Cívka.

Fotoreportáž Vojty Herouta
 

Trendy vyšly na papíře. Foto: Vojta Herout

Ondřej Aust a Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Z třináctého PR Brunche. Foto: Vojta Herout