Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Od public relations k leadershipu

Blog > Detail článku

7. 9. 2023

 

Patrik Schober, managing partner agentury Pram Consulting, představil svoji novou knihu. Spolu s osobnostmi světového PR v ní vysvětluje, jak se stát lídrem pomocí public relations.

Jaká je budoucnost efektivní komunikace? Dokáže se obor PR přizpůsobit změnám, které přináší současný svět? Právě to bylo tématem jubilejního 20. PR Brunche, který nabídl křest knihy Patrika Schobera Od public relations k leadershipu.

PR Brunch proběhl ve čtvrtek 7. září dopoledne v prostorách pankráckého Magenta Experience Center v Praze. Jubilejní dvacáté setkání nad aktuálními tématy public relations, za nímž stojí agentura Pram Consulting a jehož mediálním partnerem je Médiář, bylo nejen příležitostí k ohlédnutí, ale také k zamyšlení nad budoucností PR a komunikace.

 

Foto: Ondřej Aust a Patrik Schober

 

PR Brunche se konají třikrát ročně už od roku 2015. Zatímco první akce tohoto formátu přilákaly průměrně 15 lidí, v současné době je PR Brunch respektovanou a oblíbenou platformou, kterou pravidelně navštěvuje víc než 50 hostů jak z inhouse týmů, tak z řad zaměstnanců PR agentur. Aktuální PR Brunch byl v mnoha ohledech výjimečný. Byl jubilejní, sešlo se 80 účastníků, což je nejvíce v hitorii akce, zúčastnila se většina prezentujících z předešlých PR Brunchů a další lídři českého PR průmyslu, včetně členů výkonné rady Asociace PR (APRA).

 

Budoucnost PR očima světových odborníků

Stěžejním tématem dvacátého PR Brunche byly představení a křest nové knihy Od komunikace k leadershipu, jejímž autorem je zakladatel a managing partner agentury Pram Consulting Patrik Schober. Publikace, kterou vydává nakladatelství Premium Media Group, se zabývá budoucností efektivní komunikace, a to nejen pohledem autora, ale také dalších osobností světového PR.

 

Foto: Patrik Schober

 

„Vzhledem ke globálnímu pohledu na public relations bylo v plánu vydat tuto publikaci primárně v anglickém jazyce pod záštitou nakladatelství Emerald Publishing a globální PR asociace PRCA. Kniha by tím však přišla o možnost oslovit české čtenáře, kteří se mnohdy odborné literatuře v cizím jazyce vyhýbají. Proto jsem se rozhodl přeložit ji do češtiny a vydat i u nás,“ popisuje cestu k českému vydání Patrik Schober.

 

Příležitosti a hrozby PR průmyslu

Ve svém úvodu ke knize se Patrik Schober zastavil u důvodů, proč považuje téma budoucnosti public relations za vysoce aktuální. Pandemie covidu, válka na Ukrajině, umělá inteligence a další změny, které za poslední roky ovlivnily celý svět, se nevyhnutelně citelně dotýkají také PR průmyslu. Obor sám navíc není bez chyb – prožívá vlastní etická dilemata, panuje v něm nedostatek diverzity i souboj o důvěru a prostředky klientů. Právě proto je zamyšlení nad příležitostmi i hrozbami, jimž profesionální komunikace čelí, aktuálnější než kdy dřív.

 

Foto: Crispin Manners, ONVA Consulting

 

Crispin Manners, šéf společnosti ONVA Consulting a předseda organizace Inspiring Workplaces, navázal tématem naceňování služeb v public relations. Ve svém komentáři se věnoval trendu takzvaného value-based pricingu, tedy naceňování PR práce na základě dodané hodnoty. Podle Mannerse bude právě hodnota, už PR firmám dodává, v budoucnu způsobem, jak public relations nejen měřit a hodnotit, ale také finančně ocenit. „Pokud jej použijeme na správný typ kampaně, pak model odměňování založený na dodané hodnotě motivuje PR agentury i klienty k účinnějším kampaním, které nabízejí oběma stranám potenciálně vyšší zisky,“ vysvětlil Crispin Manners.

 

Kniha jako průvodce efektivní komunikací

Moderování křtu se ujal šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust, mezi dalšími hosty byli Marek Steiger ze společnosti Monitora, Veronika Dvořáková z Havel & Partners či Petra Koudelková z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.

 

Foto: Prezentující z uplynulých let pořádání PR Brunche

 

„Téma, které si Patrik Schober pro svou knihu vybral, je nám ve vydavatelství blízké. Problematika leadershipu a komunikace je zajímavá i pro naše čtenáře a klienty. Proto jsme rádi, že se na této knize můžeme aktivně podílet, a věříme, že kniha osloví nejen top manažery nebo osobnosti z oblasti komunikace a marketingu,“ vyjádřil se ke knize Štěpán Dlouhý, šéf a akcionář Premium Media Group.

Přínos knihy pro profesionály nejen z oboru PR potvrdil i kmotr publikace Crispin Manners: „Svět se rychle mění. Zatímco se soustředíme na to, co máme před nosem, je snadné nechat se těmito změnami zaskočit. Svojí knihou nám Patrik nabízí příležitost zamyslet se nad změnami, které se nevyhnutelně blíží, a především se na ně připravit. Věřím, že kniha může být průvodcem, jenž čtenářům pomůže leadershipu dosáhnout a také jej udržet.“

Kupte si knihu Od public relations k leadershipu

 

Fotografie z akce:

Foto: Účastníci PR Brunche

 

Foto: Patrik Schober

 

Foto: Patrik Schober

 

Foto: Ondřej Aust, Patrik Schober

 

Foto: Účastníci PR Brunche