PRAM Blog

Úspěšná mezinárodní kampaň? Není o velikosti, ale o kvalitě agenturní sítě.

Správné kontakty mohou být velkou překážkou – pochopitelně ve chvíli, kdy je nemáte. A kdo jiný by měl jejich důležitost vnímat více, než odborníci na komunikaci? Není tedy divu, že v globální a propojené společnosti přišel výrazný trend mezinárodního networkingu. Jistě, můžete namítnout, že mezinárodně působicí konglomeráty jsou zde již hezkou řádku let. V minulosti však byly rozsáhlé sítě výsadou velkých agentur, které expandovaly prostřednictvím početných, centrálně vlastněných poboček. Dnes už ale nejsou jedinými hráči na mezinárodním hřišti – malé a střední agentury spojují síly a vytvářejí společné globální sítě s jiným, pružným obchodním modelem. 

Výhody, které mají velké mezinárodní subjekty, jsou dobře známé: globální obchodní příležitosti, zaběhané komunikační kanály, vedení prověřenými odborníky… Takový náskok ale paradoxně ztrácejí s neustálým vylepšováním dostupných komunikačních nástrojů. Malé a střední firmy se s nimi totiž učí pracovat stále lépe a mohou být v čilé spolupráci i přes vzdálenosti tisíců kilometrů. 

Na tento trend samozřejmě působí také sami klienti. Očekávají, že pro ně agentura bude schopná zajistit potřebné aktivity nejen v zemi svého sídla, ale také kdekoliv jinde za hranicemi. A také díky častějšímu rozumnému přístupu zákazníků se může networking rozvíjet. Stále méně z nich totiž řeší, zda agentura pracuje v zahraničí prostřednictvím pobočky, nebo kooperuje se spřátelenou firmou. Důležité jsou prostě reference a poté výsledek samotné kampaně. 

Příklad úspěšného networkingu můžeme demonstrovat na spolupráci nezávislých agentur sítě Worldcom PR Group. V konkurenci velkých jmen získalo postupně několik agentur pod křídly Worldcomu smlouvu s Panasonicem v celém segmentu B2B. I přes svoje původně místní působení nemají například německá HBI Helga Bailey nebo český PRAM Consulting  problém zajistit si spolupráci odborníků napříč zeměkoulí. Takovou výzvu je možné s pomocí silných spoluhráčů skvěle zvládnout, na stejném kontraktu mohou spolupracovat lidé ze 108 agentur na 6 kontinentech.  To umožňuje naplnit cíle kampaní, které by jinak byly čirým bláznovstvím.