PRAM Blog

Česká cena za PR: PRAM třikrát medailový

Asociace PR agentur (APRA) vyhlásila výsledky osmého ročníku soutěže Česká cena za PR (ČCPR). PRAM Consulting si v konkurenci 117 soutěžních projektů vystoupil na příslovečnou bednu hned třikrát, v jedné z hlavních kategorií dokonce pro zlato.
 
Jednotlivé projekty mohly být přihlašovány do více kategorií zároveň, celkový počet přihlášek činil 209. PRAM Consulting byl nominován ve třech z 19 soutěžních kategorií s projektem krizové komunikace pro satelitní platformu Skylink.

Tato největší česko-slovenská satelitní platforma v minulém roce zavedla tzv. Servisní poplatek, který se týkal i základního programového balíčku, do té doby inzerovaného jako bezplatný. Dalo se očekávat, že si opatření mezi zákazníky, novináři ani regulačními orgány příliš fanoušků nezíská. PRAM Consulting převzal krizovou komunikaci sporného kroku, do níž jsme vedle 2 milionů zákazníků a médií zahrnuli také zaměstnance, partnery, prodejce a relevantní instituce.
 
Zavedení poplatku vyvolalo od 30. 5. do konce roku 2012 přes sedm tisíc diskusních příspěvků na českém a dva a půl tisíce komentářů na slovenském internetu. V Česku o kauze vyšlo 240 online a 56 print článků, a mluvilo se o ní i ve 2 televizních a čtyřech rozhlasových reportážích. Ve slovenských médiích jsme zaznamenali 137 online, 36 print, 2 TV a 3 rozhlasové výstupy.

Tak určitě
 
Míru úspěšnosti naší krizové komunikace lze shrnout do jedné věty: nejen, že nedošlo k obávanému odlivu předplatitelů služby, během krizového období naopak jejich počet narostl o několik set tisíc – takové skóre nepředpokládal ani sám klient.
 
To ocenili i porotci ČCPR, kteří projekt ověnčili hned třemi medailemi. Na stupínek nejvyšší jsme vystoupili v prestižní kategorii Firemní (korporátní) komunikace, a odnesli si také dvě třetí místa v kategoriích Služby a Krizová komunikace. Úspěch je to zasloužený. Inu, dali jsme do toho srdíčko.
 
Náš projekt se navíc dostal i na pětimístný shortlist celé soutěže, ze které byl vybrán její absolutní vítěz. PRAM se jím tedy úplně nestal, hodnotitelé se nechali unést prchlivými sympatiemi a hlavní cenu udělili kampani Karel na Hrad.

Výsledky 8. ročníku ČCPR najdete zde.