PRAM Blog

Konkurence rozvířila stojaté vody mediálního monitoringu

Trh monitoringu médií v České republice byl dlouhá léta zkostnatělý a nic významného se na něm nedělo. Od minulého roku musí zavedené firmy čelit nejen nově vznikající konkurenci, ale i požadavkům trhu, který si žádá nové nástroje na monitoring médií. To vše je hnacím motorem inovací a vývoje.

 

Asociace Public Relations Agentur (APRA) proto uspořádala seminář, kde hlavní hráči na českém trhu mediálního monitoringu představili své novinky a platformy. Obecně se monitorovací firmy soustředí na digitalizaci audiovizuálního vysílání, propojení se sociálními sítěmi či automatizaci měření sentimentu výstupů. Především se ale snaží maximálně vyjít vstříc potřebám zákazníků a „ušít jim monitoring nebo analýzy na míru“.

„Big data se ukázala být velkým problémem, přinesla totiž spoustu nepotřebných informací. V současné době tzv. media intelligence je pro nás důležitá hlavně relevance pro koncového zákazníka,“ popisuje generální ředitelka Newton Media Petra Mašínová. Monitoring tak může klient měnit podle svého gusta, kategorizovat jednotlivé výstupy v českých i zahraničních médiích nebo si ho nechat posílat každý den na email a mít tak neustále přehled o tom, co se děje.

Monitorovací firmy se také shodují na důležitosti synergie s PR agenturami. „Nechceme PR agenturám brát klienty, ale chceme s nimi spolupracovat. Snažíme se pomáhat s automatizací rutinní práce, kterou musí provádět,“ říká Tomáš Berger ze společnosti Monitora, která s monitoringem začala teprve před dvěma roky, ale už šlape na paty stálicím na trhu. Doufejme, že tato „revoluce“ bude nadále probíhat ku prospěchu všech zainteresovaných.